職員ビジネス英語研修がスタート!
 English Training for the Administrative Staff Begins

掲載日:2016-9-12
ニュース

9月7日,金沢大学職員ビジネス英語研修がスタートしました。

これは,平成26年度に採択された「スーパーグローバル大学創成支援事業」の一環として,本学における教育研究の国際化・グローバル化に対応するための事務職員の英語力強化を目指し,さらに,本学が海外展開していくために求められる国際対応力を備えた事務職員の養成を図ることを目的としているもの。

今年度は,昨年度に引き続き2年目の開催となります。基礎力強化コース受講者15名は TOEIC600点以上(英検2級),実践ビジネスコース受講者10名は実践的な英語力の向上を目指し,これから約3ヶ月間,本学スーパーグローバルELPセンターにおいて,語学指導を受けます。

 

On September 7, the Kanazawa University English Language Capacity Building Program for Administrative Staff began.

This program is a part of the Top Global University Project (Super Global Universities) for which Kanazawa University has been chosen and aims to improve the English ability of the administrative staff who must take part in the globalization of education and research at the university and who are expected to be globally capable.

This is the second program following last year’s. Fifteen administrative staff in the Staff TOEIC Course aim to achieve at least Second Grade in the Test of Practical English or TOEIC 600 pts. Ten administrative staff in the Staff Business Course aim to improve their practical English ability. Native-speaking instructors at Kanazawa University Super Global ELP Center will teach them over the course of 3 months.

  • 基礎力強化コース
  • 実践ビジネスコース
FacebookPAGE TOP